În
umbra evenimentelor de astăzi referitoare la zborul anulat de o
companie din Portugalia și pentru că nu este pentru prima dată când
anulează zboruri și anunță târziu, Centrul European al Consumatorilor
din Romania vă oferă sprijin și consultanta. Și nu uitați care vă sunt
drepturile atunci când călătoriți cu avionul.
Anularea este definită ca fiind neefectuarea unui zbor programat anterior şi pentru care s-a făcut cel puţin o rezervare.
Potrivit Curţii Europene de Justiţie, un zbor este anulat atunci când
zborul prevăzut anterior şi întârziat este transferat pe un zbor
alternativ.Un zbor întârziat, indiferent de durata întârzierii, chiar dacă este prelungită, nu poate fi considerat zbor anulat dacă se efectuează în conformitate cu programarea prevăzută anterior de către operatorul de transport aerian.
În cazul anulării zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit
mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de
aşteptare şi două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau
fax.
În eventualitatea unei redirecţionări, dacă ora de plecare anticipată a unui nou zbor este la cel puţin o zi după ora de plecare programată pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hotelieră şi transportul dintre aeroport şi locul cazării.
În cazul anulării zborului, pasagerii primesc o compensaţie în valoare de:
- 250 EUR pentru toate zborurile de 1500 km sau mai puţin;
- 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 km;
- 600 EUR pentru toate celelalte zboruri.
- dacă sunt informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;
- dacă sunt informaţi despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;
- dacă sunt informaţi despre anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută;
- dacă operatorul de transport aerian poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepţionale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.
- rambursarea, în termen de şapte zile a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţiepentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil sau
- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil sau
- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.
- cu două ore, pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puţin sau
- cu trei ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 km şi pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1 500 şi 3 500 km sau
- cu patru ore, pentru toate celelalte zboruri.
Caz de succes
Anişoara a cumpărat un bilet de avion, dus-întors, de la o companie
aeriană austriacă. În ziua zborului de întoarcere, ajunsă în aeroport,
Anişoara a constatat că zborul ce urma să plece la ora 17:35 şi al cărei
pasageră era, a fost anulat. Cunoscându-şi drepturile în ceea ce
priveşte transportul aerian, Anişoara a încercat să-şi găsească un alt
zbor de retur, însa nu a avut succes. Într-un final, comerciantul i-a
pus la dispoziţie Anişoarei un zbor de retur pentru ora 20:15. Astfel,
Anişoara a ajuns la destinaţie (Bucureşti), la ora 01:00. Nemulţumită de
această situaţie şi, mai mult decât atât, considerând că operatorul de
transport aerian nu i-a oferit suficientă asistenţă având în vedere
faptul că era însărcinată la momentul acela, Anişoara s-a adresat
Centrului European al Consumatorilor din România. În final, ECC Romania,
cu sprijinul ECC Austria, a obţinut compensaţia care, conform
Regulamentelor Europene, este datorată consumatorilor în situaţia în
care zborul achiziţionat este anulat (250 de Euro).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Leave a comment