miercuri, 28 noiembrie 2012

Destinatie de weekend: Vulcanii Noroiosi (jud. Buzau)


Acum ceva vreme, intr-o dimineata de sambata, pentru ca nu aveam niciun plan, ne-am gandit sa dam o fuga pana la Vulcanii Noroiosi, cu atat mai mult cu cat nu fusesem niciodata.

Vulcanii Noroiosi se afla la o distanta de 2 ore de Bucuresti (144 km) pe drumul spre Buzau, asa ca e o destinatie numai buna pentru o excursie de o zi. Iesirea din Bucuresti se face prin Colentina-Afumati-Urziceni, iar aproape de locul cu pricina, inainte de Buzau, sunt cateva indicatoare pe care nu ai cum sa le ratezi.

Vulcanii au aparut datorita gazelor naturale care provin din adancurile pamantului. Gazele naturale strabat solul argilos traversat panza freatica, iar apa este impinsa in exterior, si astfel namolul rece iese la suprafata formand conuri care dupa ce se usca seamana cu niste vulcani.




Ne-am plimbat printre vulcani, ba chiar i-am testat cu un deget (senzatie de namol rece) si spre seara am plecat spre casa.
Langa vulcani exista un restaurant pe care nu l-am testat, insa pot recomanda Casa Matei, care oferta si posibilitatea de cazare. Se afla in comuna Berca, foarte aproape de vulcani.


Alte atractii in zona:
  • Sarata Monteoru
  • Tabara de sculptura de la Magura
  • Dealul Cetatuia
  • Pietroasele
  • Manastirea Ciolanu (langa tabara de sculptura de la Magura)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment