luni, 30 septembrie 2013

Ce-am mai citit…


Toamna…Vreme urata…Pana de inspiratie? Chef de facut...nimic? O carte buna este intotdeauna binevenita! Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand imi pica in mana o carte buna, incerc sa citesc si altele scrise de acelasi autor. Acum ceva timp, cineva mi-a imprumutat o carte scrisa de Isabel Allende. M-a prins. Asa cum m-au prins ulterior toate cartile citite de  aceeasi autoare. Si nu m-am lasat pana nu am citit aproape tot ce a fost tradus si publicat in limba romana. 
Si astfel, am citit:
"Casa spiritelor" - roman distins cu numeroase premii literare si adaptat pentru marile ecrane in 1993

 "Despre dragoste si umbra"
"Ines a fufletului meu"

 "Insula de sub mare"
 "Planul infinit"
 "Portret in sepia"
 "Povestirile Evei Luna"
"Eva Luna"
 "Paula"

"Tara mea inventata"

"Suma zilelor"  
"Fiica norocului"


Acum astept cu nerabdare sa citesc "Caietul Mayei", cea mai recenta carte tradusa si publicata la noi, aparuta asemeni celorlalte la editura Humanitas.



ISABEL ALLENDE, nepoata fostului presedinte chilian Salvador Allende, s-a nascut in 1942 la Lima, in Peru. Isi petrece copilaria in Chile, iar in timpul dictaturii lui Pinochet se refugiaza in Venezuela, unde ramane timp de cincisprezece ani si lucreaza ca ziarista. In 1982, primul sau roman, Casa spiritelor, are un succes fulminant si devine imediat bestseller international. In 1984 publica Despre dragoste si umbra, apoi Eva Luna (1987), Povestirile Evei Luna (1989) si Planul infinit (1991). Un an mai tarziu fiica scriitoarei moare in urma unei crize de porfirie. Urmatoarea ei carte, Paula (1994), ii este dedicata. De acelasi succes se bucura insolitul volum Afrodita (1997), romanele Fiica norocului (1999) si Portret in sepia (2000), volumul de memorii Tara mea inventata (2003) si romanul Zorro (2005). In 2006 ii apare romanul Inés a sufletului meu, in toamna lui 2007 publica romanul autobiografic Suma zilelor, in 2009, Insula de sub mare, iar in 2011 Caietul Mayei. In 1994, statul francez i-a acordat titlul de Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres, iar in 2004 a fost primita in American Academy of Arts and Letters.
Lectura placuta!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment