joi, 7 februarie 2013

O zi la Silistra




Daca va plictisiti si aveti chef de o plimbare de o zi in afara Bucurestiului, de fapt in afara tarii :), va recomand o excursie la Silistra (Bulgaria). Drumul este interesant si nu este foarte lung (~130 km), iar traseul este Bucuresti-Calarasi-Silistra.

indicator


Puteti s-o luati fie pe Autostrada Soarelui pana la Drajna si de acolo spre Calarasi si apoi spre Silistra, fie pe drumul national, care nu este deloc aglomerat. Ajunsi in Calarasi trebuie sa va indreptati catre Chiciu, de unde veti lua bacul sau ferry spre Silistra. Vama este una dintre cele mai simple vazute vreodata de mine, ascunsa intre blocurile cenusii.



Silistra este un oras-port la Dunare, situat in partea de nord-est a Bulgariei, in zona cunoscuta cu numele de Cadrilater. Orasul nu este mare, dar pentru o plimbare de o zi este ideal. Vara puteti merge la piscina exterioara a hotelului Drustar, unul dintre cele doua hoteluri de 5* din Silistra (al doilea este Danube si se afla in centrul orasului). Obiectivul principal al zonei este Srebarna (la 20 km de Silistra), zona protejata UNESCO, un lac cu flora si fauna bogate, cu un important rol in migratia pasarilor. In oras puteti vizita si ruinele orasului antic Durostorum.
SAMSUNG
In centrul orasului se afla moscheea, din pacate nu intr-o stare foarte buna, dar este un obiectiv de vizitat, alaturi de Muzeul de Arheologie si Galeria de Arta.

moschee silistra


Shopping: In centrul orasului se afla fostul magazin universal, actual mall (departe de ceea ce ne-am obisnuit a fi un magazin de tip mall), mic, dar cochet. In schimb, pe strazile principale am descoperit cateva magazine de confectii, multe dintre ele comercializand produse lucrate in lohn si probabil refuzate (defecte n-am vazut sa aiba) sau produse made in Bulgaria, dragute si ieftine. Pentru ca TVA-ul la alimentele de baza nu depaseste 20%, pretul acestora este mai mic decat in Romania.

silistra2


Mancarea este ...bulgareasca, iar cunoscatorii stiu la ce ma refer: portii mari, preturi mici, mancarea usor uleioasa, dar gustoasa. Eu am mancat un MBS (mamaliga, branza smantana) updatata: mamaliga era pusa intr-o omleta ce imbraca bolul, iar peste branza cu smantana era turnat un ulei usor picant.

mamaliga


Si o sectiune din meniu ( 1 leva = 2,24 lei)

meniu


Cum dupa o masa buna merge o plimbare, nu ratati parcul aflat pe faleza Dunarii sau turnul de televiziune aflat pe un deal de unde se poate vedea tot orasul. Cica sus se afla si ramasitele unei vechi fortarete turcesti, insa eu nu am fost.
Cam atat despre Silistra, orasul provincial in adevaratul sens al cuvantului, care merita sa i se acorde o zi de plimbare si relaxare, departe de aglomeratia si viata agitata din marile orase.

PS: In caz ca nu aveti incredere/chef sa mancati la Silistra sunt cateva restaurante bune si pe malul romanesc, la Chiciu. N-am retinut cum se numesc, dar nu aveti cum sa nu le vedeti. View catre Dunare si Silistra inclus! :)


Update: restaurantul Nikulden este un must daca ajungeti in Silistra!

6 comentarii:

  1. buna ziua. am o intrebare: iti trebuie leva sau poti folosi bani romanesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! De preferat sa ai leva. Unele locatii (magazine, restaurante etc.) accepta si RON, dar la un curs destul de prost.

      Ștergere
  2. Invitati-l si pe ministrul mediului din guvernul Orban,care nu stie ca se poate traversa Dunărea la Călărași,ajunge la S ilustra în Bulgaria

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua! Plimbarea ați făcut-o pe jos sau cu mașina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Plimbarea am facut-o pe jos. Masina am lasat-o inainte de trecerea cu ferry sau bac. Traversarea costa 35 lei/sens si pentru ca nu voiam sa continuam dumul, ci ne-am intors la bucuresti, nu prea se justifica cheltuiala.

      Ștergere

Leave a comment