miercuri, 28 august 2013

Pe larg despre rezervatia de ursi de la Zarnesti

Am mai scris despre rezervatia de ursi LiBEARty de la Zarnesti AICI, dar foarte putin, mai mult pentru date de contact. De data aceasta, revin cu mai multe informatii.
 Am mers spre rezervatia de ursi de la Zarnesti intr-o frumoasa si calduroasa zi de dumnica. Drumul a fost destul de obositor. Glumesc! :) Veneam de la Moeciu, unde eram cazati pentru cateva zile. Din pacate, odata ajunsi in Zarnesti nu am intalnit niciun indicator care sa ne ghideze spre rezervatie. Si cum metoda mea nu da gres niciodata, am oprit masina si, pentru siguranta, am intrebat trei persoane care este directia spre rezervatie. Ceea ce am retinut: venind dinspre Bran se face dreapta la prima strada mai mare (desi sunt convinsa ca toate drumurile duc acolo) si la iesirea din oras, pe partea stanga, veti observa un banner pozitionat pe un gard, care indica drumul spre rezervatie. Ei, si de aici incepe distractia. Mai intai este un pod metalic foarte ingust, destul de greu de trecut daca ai masina mai mare. Apoi, drumul nu este asfaltat, sunt puse doar niste pietre. Inainte am inteles ca nu era nimic, in afara de niste santuri adanci, ceea ce ingreuna foarte rau accesul spre rezervatie.

In fine, dupa ce pietrele au sarit in toate directiile, pe sub masina, ca floricelele in ceaun, am ajuns la rezervatie.

De retinut:
Pret bilet adulti: 25 lei
Pret bilet copii: 5 lei
Program de vizitare: Marti-Duminica (Luni - inchis)
Ore fixe de vizitare: 09:00, 10:00, 11:00



Cei de la rezervatie ne-au sugerat sa vedem un filmulet de prezentare. Nu am stat sa vizionam filmuletul, era destul de trist si mi s-a parut putin traumatizant pentru copii. Am intrat direct in rezervatie sa vedem ursii. Acestia locuiesc in spatii foarte generoase, ingradite.
Fiecare urs din rezervatie ascunde in spate o poveste trista. Fie a fost inchis in mod abuziv de vreun proprietar de pensiune, spre a face deliciul turistilor, fie a locuit la o gradina zoologica ce a trebuit sa fie inchisa, fie a fost maltratat la circ. 
Pe gard veti observa placute de lemn cu numele ursilor inscriptionate pe ele, precum si data la care au fost adusi in rezervatie.




 Tufe de zmeura:




Iata ce am retinut despre rezervatie:
  • rezervatia a fost infiintata in 2005
  • bugetul de 1,5 mil EUR necesar infiintarii rezervatiei a fost obtinut din donatii din toata lumea, de la iubitorii de animale
  • sanctuarul a fost infiintat in memoria ursoaicei Maya
  • suprafata 69 hectare, ce includ: padure, iazuri si paraie
  • aici traiesc ~70 ursi (n-am retinut numarul exact)
  • ursii provin din gradini zoologice, circ etc. deci sunt ursi salvati


Un comentariu:

  1. Interesanta rezervatia de ursi. cand mai trec prin zona voi merge sa vad si eu ursuletii

    RăspundețiȘtergere

Leave a comment