luni, 21 octombrie 2013

Paella cu fructe de mare si pui


Pe data de 12 octombrie spaniolii celebreaza Ziua Hispanitatii sau Ziua Nationala a Spaniei. Este ziua in care, in anul 1492, Cristofor Columb descoperea America. In aceeasi perioada Spania incepe colonizarea in emisfera vestica, ajungand dupa trei secole un adevarat imperiu ce cuprindea America Centrala, o parte din America de Sud si Mexic. De-a lungul secolului al lX lea Spania pierde coloniile din America. Insa data de 12 octombrie ramana memorabila in istorie, ca o zi marcanta pentru evolutia si dezvoltarea Spaniei.

Paella este considerata mancarea traditionala spaniola, mai precis din zona Valenciei. Sunt cunoscute trei feluri de paella: paella Valenciana, paella de marisco (cu fructe de mare) si paella mixta (cu pui si fructe de mare).
La prima vedere, paella mi s-a parut un fel de mancare destul de greu de facut si tocmai de aceea mancam doar la restaurant (spaniol, desigur).  Am analizat cam ce am in farfurie si mi-am zis ca nu poate fi ceva complicat. Iata mai jos ce-am facut si ce-a iesit...

Ingrediente:

  • fructe de mare (orice va place) - eu am luat congelate de la supermarket
  • piept de pui
  • orez (nu stiu exact cantitatea, am pus cat am considerat)
  • ardei capia sau gogosar
  • mazare
  • fasole verde (cateva pastai fierte)
  • o ceapa mica
  • usturoi
  • ulei de masline
  • sare
  • piper
  • sofran
  • boia de ardei dulce


Am pus la fiert fructele de mare, iar intre timp, am calit putin pieptul de pui taiat cubulete, in ulei si putina apa. Dupa ce au fost gata, le-am pus deoparte si am inceput "montajul". 
Am incalzit uleiul de masline intr-o tigaie, dupa care am adaugat 2 catei de usturoi taiati rondele. Am pus apoi ceapa si ardeiul capia (taiate mic) si am adaugat putina apa. Apoi am pus orezul si am adaugat apa treptat, pana cand orezul a fost aproape fiert. Nu trebuie pusa multa apa, ci fix atata cat sa fiarba orezul. 
Sofranul l-am pus in putina apa si apoi l-am pus peste orez in tigaie, impreuna cu boiaua de ardei (si desigur putin chilli, cumparat acum ceva timp din piata de mirodenii din Istanbul). 
Am adaugat: mazarea (am folosit congelata), fasolea verde (fiarta), cubuletele de piept de pui, fructele de mare, sarea si piperul. Am mai fiert foarte putin si paella a fost gata.
Mi-au iesit cam 4-6 portii, iar tot procesul de fabricatie a durat maxim 60 de minute.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment