marți, 1 aprilie 2014

O zi la Palatul Mogosoaia

Nu stiu daca ati mai fost de curand la Mogosoaia sa vedeti cat de minunat arata tot complexul! Eu nu mai fusesem de cativa ani buni si am ramas cu gura cascata. Totul arata ca un basm, cu casute ca-n povesti, parc, padure, lac si loc pentru picnic.
Distanta fata de Bucuresti este de doar 15 km, astfel ca aceasta destinatie este una ideala pentru petrecerea unei zile de weekend. Asta am facut si noi duminica trecuta.

Palatul Mogosoaia a fost construit in anul 1702 de catre Constantin Brancoveanu. Complexul contine cladirea propriu-zisa, curtea acestuia cu turnul de veghe, cuhnia (bucataria), casa de oaspeti, ghetaria si cavoul familiei Bibescu, precum si biserica „Sfantul Gheorghe” aflata langa zidurile curtii. Palatul poarta numele vaduvei boierului Mogos care detinea pamantul pe care a fost construit. Palatul Mogosoaia a fost in posesia familiei Brancoveanu timp de aproximativ 120 de ani, trecand apoi in proprietatea familiei Bibescu. Nu am vizitat Palatul , asa ca nu stiu care este pretul biletului si nici alte detalii. Am preferat activitati in aer liber, in domeniul de langa palat. Intrarea in complex este libera.

In curtea palatului sunt o gramada de lucruri dragute de facut, de la picnic (exista un spatiu amenajat special pentru asa ceva) pana la inchiriat biciclete (15 lei/ora, 10 lei/ 30 minute), inchiriat carturi, ateleier de pictura pe ceramica pentru copii, trambulina, loc de joaca si, desigur, restaurante.




Iar daca nu aveti chef sa faceti nimic, puteti pur si simplu sa stati la soare, pe una dintre bancile aflate pe malul lacului.
Noi am preferat o plimbare de o ora cu bicicleta, apoi pictura pe ceramica.











2 comentarii:

  1. Mogosoaia este o destinatie excelenta, desi in ultimii ani a devenit cam aglomerata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Noi am fost de dimineata. Ce-i drept, dupa pranz, incepuse sa se aglomereze destul de mult pe alei. Dar mai era inca loc in zona pentru picnic :)

    RăspundețiȘtergere

Leave a comment