vineri, 28 martie 2014

In vizita la Turnul Chindiei


Turnul Chindiei
Intrarea in Curtea Domneasca
Turnul Chindiei se afla la Targoviste, la o distanta de Bucuresti de numai 70 km, ceea ce face din aceasta destinatie o excelenta excursie de o zi. Traseul ales de noi a fost Bucuresti-Buftea-Targoviste, iar pentru retur am ales ruta Targoviste-Tartasesti-Chitila-Bucuresti.

Turnul Chindiei face parte din ansamblul de monumente Curtea Domneasca si a fost construit de Vlad Tepes, in timpul celei de-a doua domnii. Curtea Domneasca reprezinta un complex de cladiri si fortificatii medievale, care au avut rol de resedinta pentru multi dintre domnitorii Tarii Romanesti.
Am mai fost o singura data la Turnul Chindiei, acum ani buni, insa nu am urcat in turn. De data aceasta, m-am incumetat si am urcat treptele inguste si circulare care ajung in varf, de unde puteti vedea o panorama de exceptie a intregii Curti Domnesti si a orasului Targoviste.
Curtea Domneasca
Targoviste

Initial turnul avea scopuri militare, servind drept punct de paza, foisor de foc, respectiv ca loc de stocare a tezaurului. Cladirea masoara 27 de metri in inaltime si 9 metri in diametru. A fost restaurata complet intre anii 1847 si 1851, de catre domnitorul Gheorghe Bibescu, si inaltata cu 5 metri.
Intreg complexul este reastaurat si chiar am ramas placuti impresionati de acest lucru.

Muzeul Tiparului si Cartii Vechi Romanesti
Intrarea costa 10 lei, iar in pret este inclusa si intrarea la Muzeul Tiparului si al Cartii Vechi Romanesti, aflat in incinta Curtii Domnesti. Copiii prescolari nu platesc (inclusiv clasa pregatitoare), iar pentru scolari biletul este 5 lei.
Bilet
Program: Marti – Duminica 8:00 – 18:30 (vara), 9:00 – 16:30 (iarna)






 

 
 
 
 



Luati-va rucsacul si mergeti pana la Targoviste! N-o sa va ia decat 6-7 ore, dar va veti intoarce incarcati de bine!
Calatorie placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment