marți, 26 martie 2013

Weekend prelungit la Veliko Tarnovo



veliko tarnovo
Vara trecuta, in fiecare pauza de la serviciu, era imposibil ca cineva sa nu povesteasca despre weekend-ul pe care l-a petrecut sau urmeaza sa-l petreaca la Veliko Tarnovo. De  fiecare data ii intrebam: de ce Veliko Tarnovo? Ce e asa interesant acolo? Asta fara sa fi vazut vreo poza sau sa fi trecut vreodata pe acolo. Asa ca, intr-o zi, mi-am luat inima in dinti si am organizat un weekend prelungit la Veliko Tarnovo, sa vad cu ochii mei cum stau lucrurile si sa pot face la intoarcere schimb de impresii. :)
Iata traseul urmat:
Pestera Orlova Chuka
orlova chuka
Distanta de la Bucuresti la Veliko Tarnovo este de doar 160 km, adica aproximativ distanta Bucuresti-Brasov. Avand in vedere ca pana la Veliko Tarnovo sunt si alte obiective de vizitat, am plecat spre destinatie la prima ora a diminetii. Am sarit peste vizita la manastirea Ivanov, astfel ca prima oprire a fost la pestera Orlova Chuka sau Stanca vulturilor. Biletele (5 leva/persoana, parca) se pot cumpara doar in moneda locala, dar baiatul de la casa de bilete/bar primeste si EUR si foloseste un curs valutar decent. Atentie! Cu cardul nu se poate plati! Pesterea este destul de impresionanta, iar ghidul a fost destul de dragut si desi era cu un grup mare de turisti bulgari, ne-a facut si noua un rezumat al prezentarii. Temperatura din pestera este destul de scazuta si recunosc ca m-ar fi ajutat mai mult o geaca decat hanoracul de polar.
Cascada Hotnitsa
cascada hotnitsa
Am plecat apoi spre cascada Hotnitsa, care nu este usor de gasit fara indicatii precise din partea localnicilor. Ca idee, mergand dinspre Bucuresti spre Veliko Tarnovo, se face dreapta la prima intersectie mare din satul Samovedene si apoi stanga. Dupa cativa kilometri este satul Hotnitsa si apoi sunt indicatoare catre cascada. La un moment dat drumul se bifurca, iar calea de urmat este cea din dreapta. Hotnitsa este un mic paradis, cu un lac verde ca smaraldul, o cascada si un mic canion de aproximativ 2 km cu poteci si poduri de lemn, o vegetatie luxurianta si muuulte insecte, deloc suparatoare.
hotnitsa

hotnitsa2

Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo2
In Veliko Tarnovo ne-am cazat la Hotel Central, dupa o rezervare facuta cu cateva zile inaintea plecarii, pe booking.com. Asa cum sugereaza si numele, hotelul este situat central, pe o straduta laturalnica, foarte linistita. Este un hotel de 3*, decent si curat. Pentru cei ce doresc mai mult confort si servicii suplimentare in zona este Hotel Yantra, cu piscina interioara, SPA, masaj etc. In zona sunt destule restaurante cu vedere spre monumentul fratilor Asen sau cu terase orientate spre  soseaua principala care strabate orasul.
Cetatea Tsaravets
Punctul de atractie al orasului Veliko Tarnovo il reprezinta Cetatea medievala Tsarevets, resedinta permanenta a tarilor, pe vremea celui de-al doilea imperiu vlaho-bulgar. Cetatea este destul de mare dar noi am reusit s-o vizitam intr-o singura zi. In serile de weekend la cetate are loc un spectacol de sunet si lumini, care se organizeaza daca sunt cel putin 30 de doritori si platitori de bilet, desigur :) Mai nou, biletele se pot achizitiona si online de pe internet.
vedere din cetate
Vedere din turnul Cetatii Tsaravets
Zona Veliko Tarnovo este foarte cunoscuta si vizitata pentru escalada. Noi am optat pentru plimbari prelungite pe stradutele pietruite ale orasului, in zona istorica. Samovodska Charshia, strada mestesugarilor, este si acum celebra pentru magazinele de souveniruri si galeriile de arta. Aici am vazut pentru prima oara cum se fac taiteii pentru cataif.
Shopping: Nu am avut timp pentru cumparaturi, in afara catorva produse organice din trandafir, pe care le-am gasit in zona turistica si celebra dulceata de trandafiri. Pentru cei interesati exista in partea noua a orasului CENTRAL MALL - localizat in vestul orasului Veliko Turnovo, pe autostrada Sofia – Varna, Praktiker, Techno Market, METRO, BILLA etc.
Restaurante in Veliko Tarnovo
Bulgarii sunt renumiti pentru mancarurile deosebit de gustoase, pentru portiile uriase si pentru preturile decente. Confirm toate acestea dupa ce am testat mai multe restaurante din oras.
Shtastlivetsa este dupa parerea mea unul dintre cele mai bune restaurante din oras, cu un meniu covarsitor, care-i poate satisface si pe cei mai pretentiosi. Priveliste spre monumentul Fratilor Asen garantata! http://www.shtastliveca.com/
ardei capia umpluti cu branza
Ardei capia umpluti cu branza

ciolan la cuptor cu cartofi aromati
Ciolan la cuptor cu cartofi aromati
curcan pe plita incinsa
Curcan pe plita incinsa cu cartofi copti
tortul casei
Tortul casei
Restaurant EGO Mancarea este ok, la fel si preturile. Aspectul este fancy cu o panorama deosebita asuprea intregului oras.
Hanul Hagi Nikoli  Mancare rafinata, bun gust, meniu gourmet, vinuri de calitate, iata ce caracterizeaza una dintre cele mai vechi locatii din Veliko Tarnovo. Noi am fost seara si gradina de vara din curtea interioara este incantatoare! http://www.hanhadjinikoli.com/ro/incepe.php
Arbanassi
Arbanassi
La 3 km de Veliko Tarnovo se afla Arbanassi, un sat traditional si pitoresc cu cateva locuri de cazare foarte bune. Atmosfera este mai linistita aici decat in oras, iar arhitectura este una aparte.
Izvora este un complex din satul Arbanassi cu terasa, loc de joaca pentru copii, piscina si o mini gradina zoologica. http://www.izvora.com/home_ro.php
La intoarcere ne-am oprit la Basarabov, la Manastirea Sf. Dimitrie Basarbovski, o manastire sapata in stanca, la care am ajuns destul de greu, dupa ce ne-am invartit ceva timp pe la periferia orasului Ruse.

Costuri estimative pentru un weekend la Veliko Tarnovo:
Benzina: 160 lei
Taxa de pod: 25 lei
Vigneta pe o saptamana: 7 EUR
Cazare Hotel Central (B&B): 35 EUR/camera dubla/noapte
Mancarea in Veliko Tarnovo: ~30 lei/persoana/o masa

Atat pot sa spun: ma voi intoarce! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment